Ce sanse au “batranele” mass-media in lupta cu noua lume digitala?

Revolutia digitala ameninta sa transforme mass-media traditionale, cum sunt ziarele, emisiunile de televiziune, muzica si industria divertismentului, in simple amintiri. Ce solutii au la dispozitie acestea pentru a face fata concurentei lumii digitale?

Nu exista nici o indoiala ca afacerile media traditionale au dificultati din ce in ce mai mari sa-si mentina pozitia pe piata, scrie Wall Street Journal Europe.

Redactiile ziarelor, studiourile de film, agentiile de publicitate, companiile de muzica sau cele de televiziune incearca acum sa-si dea seama care este rolul lor intr-un mediu nou, unde mass-media, influentate puternic de lumea digitala, capata alte functii si alte forme de a patrunde pe piata.

Metoda lor traditionala de afaceri se dovedeste a fi mai putin profitabila decat altadata, insa problema cea mai importanta este ca nu au descoperit inca o cale profitabila de a se mentine pe piata, afirma unii analisti.

Ca urmare, Wall Street Journal a intervievat un larg grup de experti media pentru a incerca sa descopere solutii care sa pastreze mass-media traditionale in topuri. (zf.ro)

Ziarele si publicatiile de stiri

Intrebarea care s-a ridicat in domeniul ziarelor, in lumea noua a mass-media, a fost de ce ar mai cumpara oamenii clasicele publicatii de stiri cand au la indemana alte metode, mai rapide si mai simplu de accesat, de a afla ce se intampla in lume. Deja informati si pusi la curent cu stirile zilei din articole adunate de pe mai multe surse de pe Internet sau primite pe e-mail, la care se adauga detaliile trimise pe telefonul mobil si informatiile difuzate la radio sau la televizor, ziarele par sa piarda din utilitate in ochii consumatorilor.

Companiile de televiziune

Televiziunea traditionala este atacata in prezent de nenumaratele forme de divertisment si informare existente pe piata, cum ar fi Internetul, DVD-urile, telefoanele mobile si camerele video digitale.

“Cei cu varsta cuprinsa intre 18 si 24 de ani incep sa renunte sa urmareasca programele de orice fel de la televizor”, a afirmat Aasley Highfield, directorul media si de tehnologie al British Broadcasting Group.

In plus, intervine si concurenta puternica cu providerii de cablu, sau cei de programe digitale prin satelit. Cele mai importante patru canale de televiziune britanice au inregistrat o scadere a cotei totale de piata de la 93,9% in 1993 la 67,3% in 2004, conform companiei franceze de monitorizare Eurodata TV.

Stirile TV

Emisiunile de stiri de la televizor se afla intr-o stare de criza inca de cand CNN a intrat pe piata in anii ”80, comenteaza Wall Street Journal. Iar stirile gratuite de pe Internet si blog-urile (jurnale personalizate) nu au ajutat deloc aceasta industrie. Oamenii isi pot personaliza stirile pe care vor sa le primeasca, iar ziarele sau celelalte programe TV nu pot concura acest lucru, scrie publicatia americana.

Publicitatea

Pana acum industria publicitatii nu s-a confruntat cu asemenea amenintari, dar acum trebuie sa renunte la metodele clasice si sa faca fata noilor tehnologii digitale care predomina pe piata.

In domeniul publicitatii, replica pentru revolutia digitala ar trebui sa fie transformarea campaniilor publicitare in produse media distractive si de interes general legate de branduri cunoscute, scrie Wall Street Journal Europe.

Publicarea de carti

Cea mai mare provocare in acest domeniu este castigarea generatiei tinere care aparent nu mai are loc in biblioteca pentru carti, ci pentru console de jocuri sau playere muzicale.

Scriitorii sunt ingrijorati de faptul ca monitoarele calculatoarelor devin un inlocuitor pentru cartile in sine, care au dezavantajul ca ocupa mult spatiu.

Afacerile cu filme

Pirateria de filme a inregistrat cele mai inalte cote fata de celelalte domenii, in ultimul timp. Acesta este un mare dezavantaj pentru industria filmului, mai ales ca utilizatorii pot alege oricand si alte forme de divertisment mai putin costisitoare, relateaza publicatia americana.

Din aceste motive, in domeniu trebuie sa intervina in permanenta schimbari pentru a mentine interesul oamenilor pentru noile aparitii. Salile de cinema ar trebui sa devina o retea intreaga de divertisment, unde sa fie difuzate nu numai filme, dar si concerte, evenimente sportive sau din lumea jocurilor video. Iar serviciile oferite clientilor ar trebui sa fie imbunatatite, pornind de la scaunele care ar trebui sa se poata misca in concordanta cu actiunea din film.

Industria muzicii

Dupa multi ani de probleme cu piratarea CD-urilor, industria mondiala a muzicii, care valoreaza 33 mld. de dolari (aproximativ 27 mld de euro), de-abia incepe sa dea semne ca si-ar putea reveni.

Afacerile in domeniu au incercat sa se indrepte in diferite directii si sa adopte noi metode de livrare a melodiilor, cum ar fi vanzari de muzica online descarcata direct pe calculatoare, dar si transferul wireless catre telefoane mobile, insa aceste vanzari nu reprezinta decat 2% din total, si probabil vor creste doar cu 15-20% in urmatorii 20 de ani.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s