Hrana…

Ce trebuie să consumăm: hrană vie sau hrană moartă?

De ce această întrebare? Pentru că întreaga lume suferă de o mulţime de boli. Cercetări recente au arătat că exact calitatea nutrienţilor cu care ne hrănim determină calitatea vieţii noastre. Ştim cu toţii că motoarele merg bine sau prost în funcţie de calitatea combustibilului folosit. Cu toate acestea, puţini dintre noi realizează că tocmai calitatea alimentelor determină direct performanţele noastre fizice, emoţionale şi mentale.

O privire generală

Modul greşit de gândire în ceea ce priveşte viaţa în general şi hrana în particular este cauza generală a unor existenţe nefericite, adesea măcinate de boli. Iată în acest sens câteva aspecte esenţiale care trebuie remarcate:

– suntem fiinţe biologice (nu tehnologice, fizice sau chimice); modul de hrănire trebuie să fie cel natural;
– dieta noastră normală este cea frugivoră;
– fructele vii, plantele suculente şi seminţele sunt alimentele care constituie dieta noastră naturală, normală, foarte delicioasă şi sănătoasă; “hrană vie pentru oameni vii”;
folosirea focului pentru prepararea hranei este un act de distrugere care creează toxine; carnea, seminţele şi cerealele prăjite sau coapte sunt cancerigene;
– toţi nutrienţii de care avem nevoie se găsesc în fructe, legume şi seminţe; nu este necesar să omorâm şi să mâncăm animale moarte (cadavre);
– un măr este incomensurabil mai hrănitor decât orice aliment gătit la foc; alimentaţia simplă nu este deloc plictisitoare ci ne eliberează de biciul senzaţiilor tari care oboseşte organismul şi-l înbătrâneşte prematur;
– corpul nostru ştie singur cum să se vindece de boli, noi trebuie doar să îi permitem acest lucru prin hrănirea cu sucuri integrale vii (de fructe sau legume) sau doar cu apă şi să ne odihnim (pentru a-i permite să elimine toxinele acumulate);
– nu putem să ne însănătoşim dacă continuăm să ne poluăm corpul cu medicamente de origine chimică şi cu “alimente” moarte;
– imensa majoritate a substanţelor chimice din medicamente este o adevarată otravă pentru corp şi nu determină însănătoşire reală, ci doar forţează organismul să se comporte într-un anume fel pentru ca simptomele bolii să nu se mai manifeste vizibil (dar boala continuă să “lucreze” nevăzută);
– nu există soluţii instantanee sau scurtături pentru însănătoşire; doar corpul însuşi poate să-şi facă singur ordine în “ograda” sa, iar pentru asta are nevoie de o hrană curată, fără toxine, şi de condiţii propice;
bolile nu sunt inevitabile; ne înbolnăvim atunci când continuăm să ne otrăvim cu toxine şi stresăm corpul şi mintea;
– nimeni nu trebuie să se teamă sau să intre în panică atunci când se înbolnăveşte; boala este modul natural şi normal prin care corpul ne semnalează că trebuie să-l lăsăm să elimine toxinele până nu este prea târziu;
– sănătatea perfectă şi o viaţă fericită sunt drepturile noastre dobândite la naştere, şi le putem asigura în fiecare zi printr-o hrană vie şi fără toxine;

Beneficii evidente

Hrana vie conferă o constantă stare generală de bine şi euforie naturală printr-un aport de energie vie, o energie a vieţii pură, nedistorsionată şi curată. Somnul devine mai odihnitor şi mai eficient, adică în puţine ore de somn corpul se reface mai repede şi mult mai bine. Hrana vie conferă o atenţie sporită în mod natural, ne-forţat şi o gândire clară dublată de bun simţ. Cei care adoptă o dietă bazată pe hrana vie devin gradat mai activi şi mai entuziaşti în acţiunile lor şi capătă o gândire pozitivă, o siguranţă de sine din ce în ce mai mare. De asemenea, stresul şi tensiunile vietii de zi cu zi îşi diminuează foarte mult efectele devenind foarte uşor controlabile, iar înbolnăvirile dispar aproape în totalitate.

Care e problema cu mâncarea gătită?

Aproape toată lumea are carii dentare, vedere slabă care necesită ochelari, se înbolnăveşte de gripă sau alte boli. Gătitul alimentelor este un proces care distruge hrana din momentul în care se foloseşte căldura. Cu mult înainte de a apare arsura binecunoscută, valorile hrănitoare ale alimentului sunt distruse datorită încălzirii. Orice hrană vie devine moartă (definitiv) odată cu expunerea la căldură.

Proteinele încep să se “strangă”, să se coaguleze sau să se delamineze (îşi pierd structura care le menţinea forma) aşa cum se poate vedea de către oricine care găteşte brânzeturi sau ouă. La temperaturile obişnuite de gătire, ele sunt complet jefuite de orice nutrienţi.

Proteinele gătite intră în putrefacţie rapidă (datorită bacteriilor) odată ajunse în tractul digestiv şi dau naştere unor otrăvuri periculoase ca ptomaina, leucomaina, mercaptanii, amoniacul, sulfura de hidrogen, putrescina, cadaverina şi multe altele. Toate acestea sunt absorbite în sânge şi cauzează numeroase boli.

Gătitul face ca hrana să devină toxică. Toxicitatea este confirmată de dublarea (uneori triplarea) celulelor albe din sânge imediat după ce începe asimilarea hranei gătite. Celulele albe reprezintă unul dintre componentele sistemului imunitar şi acţionează pentru a izola toxinele, dar nu întotdeauna reuşesc…

Sute de cercetări amintite în cartea “Dietă, nutriţie şi cancer” editată de Consiliul Naţional de Cercetare al Academiei Naţionale de Ştiinţă din S.U.A. demonstrează că toate procesele de gătire ce folosesc încălzirea hranei generează rapid substanţe mutagene şi cancerigene care ajung apoi în corpul uman.

Vitaminele sunt distruse cel mai uşor de caldură. Mineralele îşi pierd imediat contextul organic (viu) şi se întorc în starea moartă, inactivă. Într-o astfel de stare ele sunt inutilizabile de către organism care le aruncă ca pe nişte deşeuri inutile. Mineralele anorganice sunt foarte toxice. Iodul, de exemplu, este un nutrient esenţial, cu condiţia ca să fie într-o formă biologică vie. În starea sa anorganică, chimic pură, afecteaza craniul şi oasele. Fierul, în starea sa anorganică, cauzează hepatită şi hemocromatoză.

Grăsimile încălzite sunt periculoase pentru că au în componenţa lor acroleine, radicali liberi şi alte substanţe mutagene şi cancerigene, conform lucrării amintite mai sus.

Hrana gătită nu numai că necesită un timp mult mai îndelungat de digestie (consumând astfel enorm din energia organismului), dar de multe ori este indigestă ca în cazul proteinelor încălzite. Mâncarea gătită fermentează foarte repede şi intră în putrefacţie odată ajunsă în intestine, în timp ce hrana vie este aproape în totalitate absorbită înainte ca fermenţii bacterieni să înceapă procesul de putrefacţie.

Aceasta a fost evidenţiată de faptul că omul care se hrăneşte cu mâncare gătită are aproximativ 1 kg de bacterii intestinale, iar cel care foloseşte exclusiv hrana vie are de câteva ori mai puţine. Aproape 20% din fecalele celor hrăniţi cu alimente gătite reprezintă bacterii moarte, în timp ce hrana vie face ca acest procent să fie uluitor de mic.

Dacă fierbeţi sau coaceţi un cartof şi-l puneţi apoi alături de unul viu (întreg), acesta din urmă va fi neschimbat câteva săptămâni după care va începe chiar să încolţească, în timp ce cartoful gătit va fermenta în doar două zile. Asta vă poate da o idee despre ceea ce se întâmplă cu mâncarea gătită ajunsă în intestine unde timpul de două zile necesar putrefacţiei în aer liber este aici redus la numai două ore.

Dacă nu v-am convins până acum despre ce se întâmplă în intestin cu mâncarea gătită, nu-mi rămâne decât să vă întreb sincer: aţi vomitat vreodată? Hrana moartă aduce boală şi apropie foarte mult momentul morţii.

Dar nu trebuie să mă credeţi pe cuvânt! Dacă sunteţi interesaţi, puteţi cumpăra câţiva şoricei sau hamsteri şi să hrăniţi o parte din ei numai cu hrană vie, iar cealaltă parte cu aceeaşi hrană, dar gătită. Va dura numai câteva săptămâni până semnele vor deveni evidente, pentru că oricine poate face diferenţa între un hamster mort şi unul viu.

Dar mai bine, vă puteţi schimba dieta chiar din acest moment şi să folosiţi numai hrana vie. Veţi vedea că ceea ce aţi citit aici devine realitate. Atenţie însă la primele săptămâni sau chiar luni, când corpul va avea tendinţa să se descotorosescă foarte rapid de toate toxinele acumulate de-a lungul anilor, apărând astfel diverse simptome de boală aparentă şi stări de disconfort.

Detoxifierea este importantă

Dacă v-aţi hotărât să consumaţi numai hrana vie, este foarte important să aveţi în vedere că de îndată ce renuntaţi total la hrana gătită corpul are tendinţa naturală să înceapă un proces de detoxifiere. Cât durează acest proces? Depinde de câte toxine aţi acumulat, depinde de ce fel de viaţă aţi dus până în acel moment.

Există diverse manifestări care apar în acest proces de eliminare a toxinelor. Cel mai bine este să vă adresaţi unui nutriţionist sau măcar medicului de familie.

Printre cele mai întâlnite manifestări se numără durerile de cap, greţuri, stomac deranjat, acnee, mâncărimi, miros urât al corpului. Aceste simptome dispar de obicei după o scurtă perioadă de timp. Dacă acestea sunt prea violente, puteţi face o trecere gradată, prin creşterea progresivă a procentului de hrană vie şi scăderea corespunzătoare a părţii de alimente gătite. Dacă aceste simptome persistă va trebui să consultaţi un medic pentru că, în acest caz, ele nu mai pot fi cauzate de detoxifiere.

Unii acuză o foame continuă, care este însă cauzată psihologic. Specialiştii în nutriţie recomandă activităţi ajutătoare: meditaţia, relaxarea sau alte practici spirituale, dar mai ales luaţi masa într-un cadru special, nestresant. Alimentele consumate în grabă sau sub stres nu satisfac foamea fizică şi nici pe cea psihologică. Dieta vie nu trebuie să se limiteze la fructe şi legume, ci adăugaţi cereale şi seminţe sau mieji. Laptele trebuie consumat numai crud (dacă aveţi încredere în furnizorul vostru). Consumaţi şi hrană vie bogată în proteine şi uleiuri, nu vă limitaţi numai la fructe şi legume.

De cele mai multe ori persistă “nevoia” unor alimente nesănătoase. În locul dulciurilor, consumaţi cu încredere fructe uscate (caise, prune, curmale, smochine), fructe foarte dulci (mango, piersici) şi banane, dar puteţi folosi şi miere (doar dacă sunteţi absolut sigur că nu este contrafăcută din zahăr). Pentru cei care simt nevoia unor alimente grase, se recomandă pasta de susan (tahini) în combinaţie cu miere sau alte fructe. O bună măsură pentru a păcăli mintea care tot “cere” alimente nesănătoase este gandul “ce consecinţe are consumul acestui aliment şi cât de rău mă voi simţi după aceea”. Eventual vă puteţi face un jurnal în care să scrieţi ce fel de simptome aveţi şi cât de rău vă simţiţi când consumaţi alimentul nesănătos. Amintiţi-vă că sănătatea este mult mai importantă decât dogma.

Pentru cei care totdeauna se plâng de frig, acest simptom va dispare cu timpul pentru că hrana vie aduce un aport de energie direct asimilabilă de organism iar digestia sa nu consumă cantităţi uriaşe de energie ca în cazul alimentelor gătite. Un asemenea simptom indică o secreţie biliară insuficientă şi o digestie greoaie. În acest caz nu se indică postul total. Exerciţii fizice rapide (mers rapid) timp de minim 20 minute zilnic, sau masajul cu uleiuri vegetale nerafinate sunt doar câteva din metodele de remediere.

Cei care preferă condimentele pot folosi ghimbir, ardei iute, piper negru, chimen, coriandru, etc. Folosite cu grijă şi în mod corect vor rezolva problema. De asemenea, reducerea numărului de mese poate duce la creşterea focului digestiv pentru că stomacul are timp să se odihnească între mese.

Pentru a creşte focul digestiv şi a contribui astfel la menţinerea unei temperaturi normale a corpului pe căi armonioase, cea mai eficientă şi mai naturală metodă este practica exerciţiilor Hatha Yoga. Nici-un exerciţiu fizic conventional nu se compară ca eficienţă cu Nauli Kriya sau cu alte exerciţii (Agnisara Dhauti, Uddhiyana Bandha) sau posturi corporale yoga (cum ar fi postura păunului).

Oboseala cronică şi slăbiciunea sunt simptome de detoxifiere. Dar oare dormiţi suficient? Sunteţi foarte stresat? Aveţi o activitate sexuală haotică şi epuizantă? Toate acestea sunt factori care determină oboseala. Evaluaţi-vă viaţa cât mai obiectiv şi eliminaţi cauzele oboselii. Consumul continuat de zahăr rafinat duce la o oboseală continuă. Înlocuiţi zahărul cu fructe dulci şi suc de morcovi, iar în cazuri extreme consultaţi medicul.

În încheiere, câteva sfaturi pentru un succes deplin cu hrana vie. Evitaţi obsesiile, ura, frica, egoismul, pentru că acestea sunt adevărate otrăvuri pentru minte şi emoţii. Căutaţi motive pozitive pentru trecerea la această dietă. Cel mai bine este să aveţi o relaţie emotional-mentală bună cu hrana vie. Veţi fi răsplătiţi înzecit! (roaim.com)

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s